20/12/2022

Veel Oekraïners zitten zonder elektriciteit, verwarming en stromend water. Het is nu al min 5ºC en de temperatuur kan wel dalen tot min 20ºC. Er is veel hulp nodig, op zeer korte termijn. Het gaat immers om miljoenen mensen die letterlijk in de kou en in het donker zitten. Wachten is geen optie! Daarom roepen wij iedereen op om geld te doneren aan het Lions Hulpfonds voor een generator of voor hulpgoederen. Ieder bedrag helpt en is welkom!

Doneer en geef warmte
Er is grote behoefte aan generatoren voor eigen energievoorziening voor scholen, kinderdagverblijven, schuilkelders etc. Deze kosten momenteel ongeveer € 1000 per stuk inclusief transport. Lionsclubs Nederland kan zelf generatoren aanschaffen en via de eigen internationale keten veilig en betrouwbaar naar Oekraïne transporteren. Daar worden ze vanuit een centraal punt van de Lions gericht gedistribueerd. Stort je bijdrage voor een generator op de bankrekening van de stichting Lions Hulpfonds, NL31 ABNA 0413 880 184, onder vermelding van ‘Generator’. Deze stichting is een ANBI. Er is ook grote behoefte aan powerbanks, thermokleding in alle maten en andere kleinere hulpgoederen. De Lionsclubs in Nederland kunnen hierbij gebruikmaken van hun internationale keten. Doneer ook! Ieder bedrag is welkom, elke euro telt mee. Stort je bijdrage op de bankrekening van het Lions Hulpfonds, NL31 ABNA 0413 880 184, onder vermelding van ‘Hulpgoederen’. Hartelijk dank!

Over de Lions
Met 1,4 miljoen leden vormen de Lions de allergrootste serviceclub en non-profitorganisatie ter wereld. De Lions zijn al meer dan 100 jaar over de hele wereld actief. In Nederland zijn ruim 10.000 Lions in meer dan 435 Lionsclubs. Onder het motto ‘Lions helpen!’ en ‘We Serve’ zetten zij zich lokaal en internationaal belangeloos in om anderen te helpen. Op www.lions.nl/ukraine kun je lezen hoe deze actie is georganiseerd. Elke cent die wordt ingezameld, wordt bij de Lions besteed aan het goede doel.