Lions Club Hoevelaken

In 1980 heeft een aantal Hoevelakense dorpsgenoten aanzet gegeven tot de oprichting van een lokale Lions Club die werd gesponsord door de Lions Club Eemland (Baarn/Soest). De feitelijke oprichting vond plaats op 16 maart 1981 en op 2 mei van dat jaar werd in dorpshuis "De Stuw" feestelijk het "Charter" (oprichtingsmanifest) uitgereikt door de District Gouverneur. De Club is gemengd van samenstelling en telt ruim 30 leden.
Lions Club Hoevelaken vierde in 2016 haar zevende lustrum. In de afgelopen 35 jaar heeft zij veel activiteiten ontplooid die primair zijn gericht op projecten die aan Hoevelaken verwant zijn. Maar ook zijn diverse nationale en internationale projecten ondersteund. In de segmenten Activiteiten en de Projecten is daarover uitgebreide informatie te vinden.