10/06/2021

Prachtopbrengst Lions Asperges actie voor Jongerencentrum Blits!

De actie van Lions Club Hoevelaken met de verkoop van aspergedinerpakketten heeft dit jaar veel meer opgebracht dan was geraamd. Was de eerste inschatting zo’n 100 tot 150 pakketten voor een heerlijk aspergediner voor 2 personen, uiteindelijk zijn er maar liefst 232 verkocht! De totale netto-opbrengst komt daardoor op iets meer dan € 4.000. Dat is mede te danken aan de geweldige ondersteuning van het project door winkeliersvereniging “Hartje Hoevelaken” en de sponsoring van lokale ondernemingen.

Blije gezichten donderdagmiddag bij Blits

Daarmee heeft Blits, naast de gewenste filmcamera en tafeltennistafel, nu ook een mooi bedrag beschikbaar voor de toekomstige inrichting of herinrichting van hun locatie in dorpshuis De Stuw zodra de nieuw- of verbouwplannen worden gerealiseerd.

Bij het overhandigen van de waardecheque van de opbrengst aan Renger Walet, voorzitter van Jongerenwerk Nijkerk waar Blits onderdeel van is, memoreerde de voorzitter van de Lions Club Ineke Sinnema, dat de Club veel waardering heeft voor de activiteiten van Blits en in het verleden al diverse activiteiten van het Jongerencentrum heeft ondersteund. Zo is in 2005 een bijdrage gedoneerd voor het maken van een film over zinloos geweld en in 2016 de Blits Xtra activiteiten voor kinderen met een beperking.

Renger Walet (Blits) en Ineke Sinnema (Lions)

Over de Lions

De Lions organisatie is de grootste ngo-organisatie ter wereld met zo’n 1,4 miljoen actieve vrijwilligers die zich op vele manieren inzetten om een bijdrage te leveren aan het welzijn van de medemens met als motto “Lions helpen”. In Nederland zijn 480 clubs actief met meer dan 10.000 leden.

Met een vriendschappelijk partijtje tafeltennis op de nieuwe tafel tussen een van de jongeren van Blits en een Lions-lid werd de bijeenkomt besloten.