26/01/2020

Historische wandeltocht mmv toneelgroep ‘Het Gebeuren” op 19 april en Blue Basement Bigband speelt muziek uit o.a.de 40-er jaren op 5 mei

Historische wandeltocht mmv toneelgroep ‘Het Gebeuren”
Evenementgegevens

·      Datum: 19 april 2020, (starttijd volgt later)

·      Locatie: Centrum Hoevelaken (startpunt volgt later)

·      Categorieën: 75 jaar bevrijding 1945-2020

·      Met medewerking van ‘Het Gebeuren’ en Max Voskuilen

Organisatie: Lions Club Hoevelaken

===============================================

Blue Basement Bigband speelt o.a. muziek van de 40-er jaren

in Centrum Hoevelaken 75 jaar bevrijding 1945-2020 Muziek /door Hoevelaken 75 jaar Bevrijding

Evenementgegevens

·      Datum: 5 mei 2020 12:30 – 13:30

·      Locatie: Centrum Hoevelaken

·      Categorieën: 75 jaar bevrijding 1945-2020

·      Zoekwoorden: Muziek

Lions Club Hoevelaken biedt de bevolking van Hoevelaken muziek aan die werd gespeeld tijdens – en na de 2Wereldoorlog. De Blue Basement Bigband zal de sfeer van die tijd te doen herleven.

Op 19 april 1945 werd Hoevelaken door de geallieerden bevrijd! Een vrijheid die nu 75 jaar duurt en o.a. op 5 mei 2020 wordt gevierd.

Lions Club Hoevelaken heeft als motto “We serve” en ontwikkelt vele activiteiten om mensen die hulp nodig hebben te ondersteunen en daarnaast de burgers van Hoevelaken zowel sociaal als cultureel te verrassen. Vanuit de culturele hoek bieden we de burgers van Hoevelaken een Bevrijdingsconcert aan waarbij de Blue Basement Big Band jazz nummers ten gehore  zal brengen o.a. uit de 40er en 50er jaren. Denk hierbij aan de prachtige nummers van o.a. Frank Sinatra, Duke Ellington, Glenn Miller en Wilson Picket. Het wordt weer ouderwets swingen op de klassiekers als “In the mood” en I’ve got you under my skin”.

De Blue Basement Big Band is ontstaan in 1928 als ‘Fanfare Te Hoevelaken”. In 1983 werd besloten de Fanfare om te zetten in een Big Band.

De leden reperteren wekelijks in de “Haen”. Het repertoire is inmiddels flink uitgebreid zowel in aantal – meer dan 150 inmiddels – als in soort (jazz, pop, latin enz.). Daarom wordt de band regelmatig gevraagd op allerlei gelegenheden en blijven alle leden gemotiveerd om swingende big band muziek te maken.

Organisatie: Lions Club Hoevelaken

Ga voor het volledige programma naar www.hoevelaken75jaarvrijheid.nl