11 mei 2019 tot 18 mei 2019
Westerdorpsstraat 7, Hoevelaken

11e Aspergesfestival Hoevelaken dit jaar vanuit pop-up shop

• Lions Club Hoevelaken organiseert Aspergefestival voor elfde jaar
  • Verkoop van aspergepakketten, couverts voor aspergediner en overige artikelen
  • Opbrengst voor Stichting AED Nijkerk – Hoevelaken
  • Pop-up shop geopend van 11 t/m 18 mei aan Westerdorpsstraat 7 in Hoevelaken

De Lions Club Hoevelaken organiseert van 11 t/m 18 mei alweer de elfde editie van het Aspergesfestival. Zoals ieder jaar worden aspergepakketten en couverts voor het aspergediner tijdens dit festival verkocht, waarbij de opbrengsten ten goede komen van een lokaal goed doel. Dit jaar is het goede doel de Stichting AED Nijkerk-Hoevelaken. Anders dan andere jaren zal de verkoop dit jaar niet op zaterdagmiddag plaatsvinden op de Brink, maar de hele voorafgaande week met festiviteiten vanuit een pop-up shop aan de Westerdorpsstraat 7 (naast slagerij-traiteur Steltenpool) en via www.aspergesfestival.nl.

Veel te beleven in pop-up shop

Door de verkoop niet meer vanuit een kraam op De Brink te houden, maar vanuit een pop-up shop, hoopt de Lions Club meer mensen te kunnen bereiken. Het biedt daarnaast ook meer mogelijkheden om uitgebreid kennis te maken met de sponsoren en het goede doel.

In de week dat de pop-up shop geopend zal zijn, is er veel te beleven. Er worden natuurlijk aspergesnacks en aspergesoep geserveerd, maar ook zullen er demonstraties gegeven worden door diverse lokale organisaties, bedrijven en verenigingen. Zo ook door het goede doel van dit jaar, de stichting AED Nijkerk-Hoevelaken. Zij zullen onder andere op de zaterdagen demonstraties geven over de werking van een AED.

Aspergediner met entertainment in Hotel De Klepperman

Ook dit jaar wordt het Aspergesfestival afgesloten met een Aspergediner in Hotel De Klepperman, op zaterdagavond 18 mei. Dit driegangen diner staat natuurlijk volledig in het thema van het witte goud. Tijdens de avond zal een loterij gehouden worden waarbij mooie prijzen te winnen zijn, zoals een weekend rijden in een BMW cabriolet en een rondvlucht boven Hoevelaken. De avond wordt muzikaal begeleid door Arno Mijnten. Al met al een avond vol entertainment, waarbij de opbrengst natuurlijk volledig ten goede komt voor het goede doel.

Topkwaliteit asperges

De aspergepakketten worden ook dit jaar weer zorgvuldig samengesteld. De leverancier heeft gegarandeerd enkel topkwaliteit (AA) asperges te leveren. Deze zijn te verkrijgen als aspergepakket (met of zonder wijn), maar zullen ook geserveerd worden tijdens het Aspergediner.

Voorverkoop gestart

De voorverkoop voor de aspergepakketten en het aspergediner op 18 mei is inmiddels gestart. Op de website van het Aspergesfestival zijn de pakketten en couverts te reserveren. Ook de openingstijden van de pop-up shop staan hier vermeld. Kijk hiervoor op www.aspergesfestival.nl.