5 januari 2018
Dorpshuis De Stuw

Nieuwjaarsbijeenkomst op vrijdag 5 januari 2018

Op vrijdag 5 januari 2018 organiseert Lions Club Hoevelaken traditiegetrouw een nieuwjaarsbijeenkomst in Dorpshuis De Stuw, waarbij (oud-)Hoevelakers elkaar op een informele manier kunnen ontmoeten. ‘Levensweg van Hoevelakers’ is de titel van de fototentoonstelling, die de fotocommissie van de Stichting Historisch Hoeflake dit keer presenteert.
Het is al weer voor de achttiende keer dat Lions Club Hoevelaken een  nieuwjaarsbijeenkomst organiseert. Deze traditie is een voortzetting van de nieuwjaarsrecepties die werden georganiseerd toen Hoevelaken nog een zelfstandige gemeente was. Toen Hoevelaken in het jaar 2000 werd samengevoegd met de gemeente Nijkerk, besloot Lions Club Hoevelaken de traditie van nieuwjaarsrecepties in Hoevelaken voort te zetten maar er wel een eigen invulling aan te geven. Zo werd er een nieuwe traditie geboren, die jaarlijks resulteert in honderden bezoekers.

Dit mede dankzij de fototentoonstellingen, die de fotocommissie van de Stichting Historisch Hoeflake – nu ook al weer 18 jaar – samenstelt. Ieder jaar wordt er een nieuw thema gekozen, waarna in het eigen archief een zoektocht begint naar bij het onderwerp passende foto’s.

Het thema van dit jaar is gekozen naar aanleiding van het bordspel Levensweg. Alle levensfasen (na de Tweede Wereldoorlog), van de wieg tot het graf, van bewoners van Hoevelaken worden daarbij in beeld gebracht.

En zo kunnen op vrijdagavond 5 januari 2018 Hoevelakers en oud-Hoevelakers weer de beste wensen uitwisselen én – vaak vol herkenning - genieten van enkele honderden foto’s.
U kunt vanaf 19.30 uur in De Stuw terecht en krijgt bij binnenkomst uit handen van  Lionsleden een glaasje ‘bubbels’ of een kopje koffie/thee aangeboden.

Op de websites van www.lc-hoevelaken.nl en www.historischhoeflake.nl kunt u meer informatie vinden over respectievelijk Lions Club Hoevelaken en de Stichting Historisch Hoeflake.