17/06/2017

Het was Genieten met een hoofdletter, op zaterdagmiddag 17 juni werden zowel de Brink als de Wiekslag in Hoevelaken omgetoverd tot een gezellige, Franse markt waar honderden bezoekers op af kwamen.

PODIUM Hoevelaken, een initiatief van Lions Club Hoevelaken, organiseerde haar tweede sociaal/culturele evenement van dit jaar: Bienvenue.

De Brink                                                                                                                               De balonnenman

Naast diverse marktkramen met Franse producten was er live muziek: Les Cornichons uit Utrecht brachten op het podium Franse chansons ten gehore en ook accordeonist Karin Brons zorgde voor een gezellig Frans sfeertje op de marktpleinen. Ook aan de kleintjes werd gedacht, zij kregen de fraaiste ballonnencreaties voorgeschoteld door een ballonnenartiest. Tevens konden zij de Eiffeltoren nabouwen of schilderen.

‘Bienvenue’ is gesponsord door Rabobank en ‘Hartje Hoevelaken’. PODIUM Hoevelaken is een nieuw initiatief van Lionsclub Hoevelaken dat als opzet heeft om Hoevelaken een gevarieerd programma van cultuur en muziek te bieden in zowel dorpshuis de Stuw, bij de muziektent op de Van Aalstplein en in het dorpscentrum. Ger Schoor over deze projecten: “Wij proberen als Lions Club nieuwe initiatieven te ontwikkelen waar een duidelijk behoefte aan is. En zodra zo’n project op eigen benen kan staan wordt tot een zelfstandige stichting of organisatie omgevormd dat volledig zelfstandig kan opereren.”